منو سایت

ارزیابی تاثیر حریم خصوصی 101 | کراباد

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ
ارزیابی تاثیر حریم خصوصی 101 | کراباد


اگر نگران حریم خصوصی کارکنان و مشتریان خود هستید (سریع: شما باید باشید) حتماً درباره ارزیابی تأثیر حریم خصوصی (PIA) شنیده اید. اما PIA دقیقا چیست؟ چه زمانی کسب و کار شما به یکی نیاز دارد؟ یک PIA خوب چگونه به نظر می رسد؟ و از کجا شروع می کنید؟ نگران نباشید – ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم. در این وبلاگ همه چیزهایی که باید در مورد آن بدانید را بررسی خواهیم کرد ارزیابی تاثیر حریم خصوصی

PIA چیست؟

ارزیابی تأثیر حریم خصوصی (PIA) بینش های مهمی در مورد پروژه هایی ارائه می دهد که اطلاعات شناسایی شخصی (PII) را جمع آوری، ذخیره، استفاده و/یا افشا می کند. بینش های به دست آمده نه تنها می تواند در زمان و هزینه شما صرفه جویی کند، بلکه از شما و شرکت شما در برابر خطرات واقعی محافظت می کند.

به طور کلی، اگر پروژه شما ممکن است بر حریم خصوصی اطلاعات شخصی یک فرد تأثیر بگذارد، PIA مورد نیاز است. به همین دلیل مهم است که قبل از شروع هر پروژه جدید یا به روز شده – یا حداقل در اسرع وقت – یک PIA انجام دهید تا از انطباق با مقررات و جلوگیری از سوء استفاده یا بهره برداری از داده هایی که مدیریت می کنید جلوگیری شود.

یک PIA جامع، میزان مطابقت یک پروژه با الزامات انطباق قانونی و مقرراتی و همچنین حریم خصوصی مشتریان، فروشندگان و حتی کارمندان شما را شناسایی و ارزیابی می کند. در این زمینه، پروژه را می توان به عنوان هر سیستم، فناوری، برنامه یا فرآیند اطلاعاتی پیشنهادی یا موجود تعریف کرد.

PIA باید شناسایی کند:

  • اینکه آیا پروژه شما با الزامات نظارتی رازداری مطابقت دارد یا خیر.
  • روش‌های جمع‌آوری داده‌ها که ممکن است بر حریم خصوصی شخصی که داده‌ها را جمع‌آوری می‌کند (موضوع داده) تأثیر بگذارد.
  • اقدامات امنیتی، رویه ها و استراتژی های توصیه شده برای رفع هر گونه آسیب پذیری و آسیب پذیری شناسایی شده در پروژه شما.

آیا شرکت من به PIA نیاز دارد؟

بسته به الزامات امنیتی و حریم خصوصی شرکت شما و چارچوب هایی که باید از آنها پیروی کنید، ممکن است PIA مورد نیاز باشد یا نباشد.

اول از همه – تعیین کنید که آیا شرکت شما با اطلاعات شناسایی شخصی (PII) سروکار دارد یا خیر. بخش 2 (1) قانون آزادی اطلاعات و حفاظت از حریم خصوصی (FIPPA) اطلاعات شخصی را به عنوان “اطلاعات ثبت شده در مورد یک شخص قابل شناسایی” تعریف می کند.

این ممکن است شامل، اما محدود به موارد زیر نباشد:

  • اطلاعات بیوگرافی (مانند نام، جنسیت، سن، کاست)
  • اطلاعات بیولوژیکی (مانند صورت، اثر انگشت، گروه خونی و غیره)
  • تاریخچه پزشکی / اطلاعات سلامت شخصی (PHI)
  • سابقه جنایی
  • اطلاعات مالی
  • شماره های شناسایی (مانند شماره بیمه اجتماعی)
  • اطلاعات تماس (مانند آدرس شخصی، شماره تلفن و …)
  • نظر و نظر شخصی

اگر شرکت شما با PII کار می کند، یک PIA برای رعایت امنیت و حریم خصوصی شما ضروری است. در حالی که سال‌هاست که سازمان‌های بخش دولتی ملزم به اجرای PIA بوده‌اند، برای شرکت‌های بخش خصوصی بیشتر و بیشتر متداول می‌شود که یکی را ملزم به رعایت آن کنند.

مقررات عمومی حفاظت از داده‌های اتحادیه اروپا (GDPR) همه سازمان‌های سازگار را ملزم می‌کند تا ارزیابی تأثیر حفاظت از داده‌ها (DPIA) را برای شناسایی و ارزیابی هرگونه خطر بالقوه انجام دهند. عدم رعایت GDPR می تواند منجر به جریمه 20 میلیون یورویی یا تا چهار درصد از درآمد جهانی (هر کدام بیشتر باشد) شود. از زمانی که GDPR شروع به اجرای انطباق کرد، مجموع جریمه های صادر شده برای عدم رعایت بیش از 1.3 میلیارد یورو بوده است!

این هزینه بسیار بالایی است که با کوچکترین احتیاط باید از آن جلوگیری کرد.

الزامات PIA در کانادا
اگر قصد دارید با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی یا سازمانی که با مراقبت از بیمار مجازی در انتاریو، کانادا سروکار دارد، کار کنید، باید یک PIA قابل قبول برای مطابقت با شبکه پزشکی از راه دور انتاریو (OTN) و مقررات بهداشت انتاریو ارائه دهید.
بر اساس قانون جدید حفظ حریم خصوصی کبک، کلیه مشاغلی که قبل از دستیابی، توسعه یا طراحی مجدد سیستم اطلاعاتی یا پروژه ارائه خدمات الکترونیکی که شامل جمع آوری، استفاده، افشا، ذخیره سازی یا تخریب شهروندان کبک می شود، یک PIA را اجرا می کنند. . اطلاعات شخصی.

در حالی که ممکن است فقط در صورت نیاز به انجام یک PIA وسوسه شوید که نیاز به انطباق داشته باشید، انجام آن بدون الزام قانونی مزایای زیادی دارد. PIA ارائه می دهد:

  • نشان دادن واضح تعهد شرکت شما به امنیت و حریم خصوصی
  • بررسی عمیق رعایت حریم خصوصی پروژه و توصیه هایی در مورد چگونگی بهبود
  • شکل کمی از شواهد برای:
      • مشتریان به دنبال تصمیم گیری آگاهانه هستند که شامل اقدامات امنیتی و حریم خصوصی فروشنده آنها می شود.
      • نقض احتمالی حریم خصوصی یا شکایات.
      • اثبات انطباق در حین حسابرسی.
  • نقشه راهی که تعداد کارهای غیر ضروری را کاهش می دهد و به شما کمک می کند از اشتباهات پرهزینه جلوگیری کنید.

یک PIA خوب چگونه به نظر می رسد؟

مانند بسیاری از چیزهای زندگی، همه PIA ها یکسان ایجاد نمی شوند. تیم فنی Carbide اغلب می گوید: “شما برای بدست آوردن سود واقعی به PIA نیاز ندارید – شما به یک خوب PIA.”

بدیهی به نظر می رسد، اینطور نیست؟ متأسفانه، به‌ویژه برای شرکت‌هایی که به سرعت در حال رشد هستند، جذابیت برای انتخاب مسیر سریع اغلب منجر به نیاز به انجام کارها به روش صحیح می‌شود. این منجر به PIAهایی می شود که پر از شکاف هستند، بیش از حد مبهم برای حسابرسان که نمی توانند آن را بپذیرند، و در نهایت باعث اتلاف وقت، پول و تلاش می شود.

دایان مک کارتی، مدیر مشاوره امنیتی Carbide، توضیح می دهد که “حسابرسان و مشتریان بالقوه فقط نیاز ندارند بدانند که شما داده هایی را که با آنها کار می کنید ایمن می کنید. آنها باید بدانند. چگونه، وقتی صحبت از یک PIA خوب می شود، توجه به جزئیات و جزئیات ضروری است.”

یک PIA خوب باید شامل موارد زیر باشد:

  • خلاصه اجرایی – یک خلاصه اجرایی که جزئیات مربوط به PIA، از جمله جدول زمانی، محدوده، تیم، روش‌شناسی و سیستم‌های تحت بررسی را مشخص می‌کند.
  • سیاست ها و اقدامات امنیتی – مروری بر سیاست های امنیتی و حفظ حریم خصوصی و اقدامات امنیتی فعلی شرکت مانند آموزش آگاهی، واکنش به حوادث و مدیریت دسترسی.
  • اطلاعات داده – جزئیات مربوط به سیستم اطلاعاتی، انواع داده ها و نحوه جمع آوری، تجزیه و تحلیل، حفاظت، توزیع، ذخیره و/یا از بین بردن داده های مربوط به آن.
  • ارزیابی نظارتی– ارزیابی قوانین مربوط به شرکت و بررسی اینکه آیا شرکت مطابقت دارد یا خیر.
  • توصیه ها و برنامه های عملیاتی – جزئیات در مورد اینکه چگونه می توانید سیستم اطلاعاتی و برنامه ریزی پروژه خود را بهبود بخشید.

با اجرای PIA از کجا شروع کنم؟

به طور کلی 4 مرحله برای انجام PIA وجود دارد.

1. تجزیه و تحلیل اولیه:

  • با تعیین اینکه آیا پروژه شما به هر طریقی به PIA مرتبط است یا خیر، نیاز به PIA را ارزیابی کنید.

2. تجزیه و تحلیل پروژه:

  • تیم خود را شناسایی کنید و مسئولیت ها را تعیین کنید.
  • الزامات چارچوبی که باید در این پروژه اعمال شود را تعیین کنید.
  • بررسی پروژه شامل اهداف، مزایا، جدول زمانی و قابل تحویل آن.
  • محدوده، الزامات قانونی و اهداف ارزیابی را به وضوح تعریف کنید.

3. تجزیه و تحلیل حریم خصوصی:

  • اطلاعات جمع آوری شده در مرحله 2 را با الزامات چارچوب ارجاع دهید تا اثرات بالقوه بر حریم خصوصی را شناسایی کنید.
  • حفاظت از اطلاعات داخلی و شخص ثالث، سیاست های حفظ حریم خصوصی داده ها و نقشه های داده را بررسی کنید.
  • درک روشنی از همه PII و PHI ایجاد کنید.
  • شناسایی خطرات حریم خصوصی و اثرات آنها بر قوانین چارچوب و سیاست های داخلی.
  • برای رفع این ضعف‌ها و آسیب‌پذیری‌ها، استراتژی‌های کاهش را توسعه دهید.

4. ایجاد گزارش PIA:

  • در مورد یافته ها و فرصت های بهبود با مدیریت ارشد و رهبری فنی بحث کنید.
  • پروژه، اهداف، مسائل مربوط به محرمانگی، پیامدهای حریم خصوصی، برنامه اقدام، وابستگی ها و چارچوب زمانی برای اخذ تایید از تصمیم گیرندگان را خلاصه کنید.
  • پس از دریافت تایید، استراتژی ها و پروژه کاهش خود را ادامه دهید.

به خاطر داشته باشید که این یک نمای کلی بسیار کلی از یک PIA است و پیچیدگی و عمق هر PIA بسته به شرکت، پروژه آنها و نیازهای امنیتی و حریم خصوصی آنها متفاوت است. به همین دلیل است که درگیر کردن یک متخصص با تجربه و بینش می تواند فرآیند را ساده کند. انجام PIA یک فرآیند خسته کننده است، اما دشوار نیست!

مطمئن نیستم از کجا شروع کنم؟ به تیم Carbide بپیوندید تا درباره نحوه پشتیبانی از امنیت و حریم خصوصی شما با راه حل های جامع از جمله PIA اطلاعات بیشتری کسب کنید.