منو سایت

اقتصاد دیجیتال چیست؟

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ


اقتصاد دیجیتال چیست؟ هر کسب‌وکاری در این دنیا در تلاشی بی‌پایان برای دیجیتالی کردن کسب‌وکارهای خود برای دسترسی گسترده‌تر و ارتقای فناوری است. روند کسب و کارهای آجر و ملات رو به کاهش بوده است و بعد از اینکه جهان تحت تأثیر یک بیماری همه گیر قرار گرفت، وضعیت بدتر شده است.

با این حال، از آنجایی که تغییر تنها ثابت است، مردم توانستند سیستمی از تراکنش ها و ارتباطات ایجاد کنند که به آنها اجازه می داد با سهامداران مختلف به صورت آنلاین تعامل داشته باشند.

اما این تمام چیزی نیست که باید در مورد این اکوسیستم دیجیتالی که به کسب و کارها اجازه می دهد بدون موانع به سرعت رشد کنند، نیست. در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد آن بدانید اقتصاد دیجیتال و درها را به روی حرفه ای ها باز می کند.

اقتصاد دیجیتال دقیقاً چیست؟

جهان به طور فزاینده ای به زیرساخت های وب برای انجام تراکنش ها و تعاملات آنلاین وابسته می شود. همه این تعاملات مکرر مجموعه ای از تراکنش های آنلاین را تشکیل می دهند که اقتصاد دیجیتال،

به عبارت ساده، هر پنی که برای سفارش‌های مختلف خرج می‌کنید، سوخت می‌شود اقتصاد دیجیتال، ضروری ترین عامل در کل این زیرساخت دیجیتال، ارتباط بیش از حد بین افرادی است که از هر مانع جغرافیایی عبور کرده اند.

این اتصال به تجارت با ایجاد اتحادهای دیجیتال با شرکای بین‌المللی اجازه رشد جهانی را داده است، بنابراین به سمت زیرساخت‌های بهبود یافته و فرهنگ‌های درون سازمانی بهتر جهش می‌کند.

چه چیزی یک اقتصاد دیجیتال را تشکیل می دهد؟

در حالی که عناصر متحرک زیادی در آن وجود دارد اقتصاد دیجیتالسه عنصر متمایز است که مجموعه وجود دارد اقتصاد دیجیتال ناهمسان. این شامل:

چه چیزی اقتصاد دیجیتال را تشکیل می دهد؟

دامنه عملیات تجاری با کمک فناوری و اتوماسیون اصلاح شده است. با کمک نرم‌افزار و سخت‌افزار جدید، فرآیندها با سرمایه انسانی به همان اندازه ماهر برای مدیریت کارآمد می‌شوند.

برای هر حوزه کارشناسانی وجود دارند که فرآیندهای رسیدن به کمال را کنترل می کنند. حوزه مدیریت کسب و کار دیجیتال در حال رشد است، و اگر این مورد برای شما جالب است، می توانید ما را بررسی کنید گواهینامه اجرایی پیشرفته در مدیریت کسب و کار دیجیتال،

ابزارهای متعدد و خدمات کارآمد نرم افزاری برای مشاغل مرتبط با اتوماسیون و ردیابی داده ها. داده ها مهم ترین معدن طلای قرن بیست و یکم است و هر کسب و کار آنلاین با کمک نرم افزار ردیابی و CRM می تواند از این داده ها سرمایه گذاری کند.

از آنجایی که هم کسب و کارها و هم مشتریان به صورت آنلاین وجود دارند، هدف قرار دادن این کاربران در هر زمانی از روز برای سازمان ها آسان می شود. این نمی تواند در یک تنظیم سنتی درست باشد زیرا به تماس فیزیکی نیاز دارد.

در نتیجه، هر سازمانی که به صورت دیجیتالی هدایت می‌شود، می‌تواند با درک و سپس ارائه آن، نیازهای مشتریان خود را بهتر برآورده کند. این USP زنگ خطر را برای تغییر آنلاین هر کسب و کار سنتی به صدا در آورده است.

فرآیند خرید و فروش کالا به صورت آنلاین را تجارت الکترونیک می گویند. شامل تمامی کاربران و پلتفرم هایی می شود که کاربران را قادر می سازد با استفاده از اینترنت و زیرساخت وب، کالاها را خرید و فروش کنند.

در حالی که تماس‌های فیزیکی برای برخی از خدمات حرفه‌ای ضروری است، کسب‌وکارهای بیشتری محصولات و خدمات خود را آنلاین می‌کنند. برخی از کسب‌وکارها، مانند سالن‌های ورزشی و مراکز تناسب اندام که صرفاً سنتی در نظر گرفته می‌شدند، برای آزمایش مدل‌های آنلاین که به کاربران اجازه می‌دهد راحتی بیشتری را تجربه کنند، جدا شدند.

به دلیل گستردگی کسب و کارهای آنلاین، دنیا به بوم نقاشی برای کارآفرینان جوان تبدیل شده است تا ایده های قانع کننده ای را ارائه کنند که مشکلات مهم را حل می کند. روند بازارهای آنلاین با تمرکز هر کسب و کار بر حضور دیجیتال خود افزایش یافته است.

اگر فکر می‌کنید تجارت الکترونیک فنجان چای شماست، می‌توانید از طریق دوره آموزشی ما گواهینامه اجرایی پیشرفته در مدیریت کسب‌وکار دیجیتال اطلاعات بیشتری کسب کنید.

همچنین بخوانید: تجارت دیجیتال چیست؟ پیشگفتار

مزایای اقتصاد دیجیتال چیست؟

در حالی که زیرساخت های آنلاین ممکن است دلهره آور به نظر برسد، اما با مجموعه ای سودمند از مزایایی همراه است که صاحبان کسب و کار را جذب می کند. در اینجا نگاهی اجمالی به فوایدی که به همراه دارد می پردازیم اقتصاد دیجیتال،

از آنجایی که راه‌های زیادی برای ارائه و انتشار اطلاعات به صورت آنلاین وجود دارد، برای هر مصرف‌کننده‌ای این امکان فراهم می‌شود که آگاهانه انتخاب کند. وب سایت و همچنین تمام کانال های اجتماعی به برندها اجازه می دهد تا روابط عمیق تری با کاربران ایجاد کنند.

با افزودن به اطلاعات ارائه شده توسط شرکت، هر مشتری بالقوه می تواند به دنبال اطلاعات دریافتی از سایر مشتریان در قالب بررسی و توصیفات باشد. این بخش از زیرساخت دیجیتال محتوای تولید شده توسط کاربر نامیده می شود که به اعتبار کسب و کار می افزاید.

هنگامی که کاربر پس از جمع‌آوری اطلاعات کافی و مقایسه همه گزینه‌های خود راضی شد، انتخاب برندی که بهترین نیازهای او را برآورده می‌کند برای او آسان می‌شود.

حتی اگر تجارت و مشتری هرگز در تماس فیزیکی قرار نگیرند، فاصله بین دو ذینفع به طور قابل توجهی کاهش یافته است. تقریباً همه شرکت ها پشتیبانی شبانه روزی را با خطوط ارتباطی اختصاصی ارائه می دهند.

با پیشرفت های تکنولوژیکی، شرکت ها فرآیند رسیدگی به شکایات مصرف کننده را در برنامه ها و وب سایت های خود ادغام کرده اند. اکنون، کاربران می توانند به سادگی با یک مدیر اجرایی ارتباط برقرار کنند تا بازخورد فوری دریافت کنند.

همانطور که قبلا در مقاله ذکر شد، ظهور بازارهای آنلاین منجر به افزایش موانع جغرافیایی شده است که در آن کاربران می توانند در هر گوشه ای از جهان بنشینند و معامله کنند.

این منجر به فرصت بیشتری برای کسب‌وکارها شده است تا اکنون کاتالوگ‌های خود را برای مخاطبان جهانی به نمایش بگذارند. فلسفه محصول مجدداً برقرار می شود که در آن مصرف کنندگان به هر میزانی برای بازیابی چیزهایی که با طرز فکر آنها مطابقت دارد و در عین حال از راحتی خانه خود لذت می برند، می روند.

همانطور که این افسانه برای مشاغل قدیمی و مارک های معروف صادق است، شرکت های کوچک و متوسط ​​نیز از مزایای این زیرساخت برخوردار هستند. وجود بازارهای آنلاین مانند آمازون آتش خلقت را دوباره شعله ور کرده است، جایی که مردم در حال حل مشکلات منحصر به فرد با پیشنهادات تکراری هستند.

از آنجایی که زیرساخت دیجیتال برای هر کسی که یک اتصال اینترنتی فعال دارد در دسترس است، در یک نقطه آسیب‌پذیری بالا در ارتباط با تهدیدات و نقض‌ها باقی می‌ماند. در نتیجه امنیت این زیرساخت در مرکز توسعه آن قرار گرفته است.

هر تراکنش توسط یک دروازه رمزگذاری شده ایمن می شود که کل قیف را در برابر هرگونه تخلف ضد گلوله می کند. این اقدامات اعتماد به نفس را در بین کاربران ایجاد کرده است تا روند بهینه سازی سریعتر و پایدارتر شود.

تراکنش‌ها تنها بخشی از کل هستند و وب‌سایت‌های ایمن یک دروازه را تشکیل می‌دهند. همه چیز، از جمله اعتبار کاربر، توسط چندین لایه امنیتی پوشانده شده است، بنابراین ورود به قلعه دیجیتال غیرممکن می شود.

حوزه اقتصاد دیجیتال

با درک و درک مزایای اقتصاد دیجیتال، ارزیابی مناطقی که در آن تجدید خواهد شد مهم است. به‌عنوان یک حرفه‌ای، این بینش‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا انتخاب‌های شغلی مناسبی را انجام دهید که مربوط به اقتصاد مدرن است.

حوزه اقتصاد دیجیتال

در اینجا دامنه هایی وجود دارد که در حال بررسی تغییرات دیجیتال هستند:

قلمرو تجربه مشتری با کمک زیرساخت دیجیتال بازتعریف شده است. شرکت‌ها دائماً راه‌هایی را برای برقراری ارتباط با مخاطبان هدف خود ارائه می‌کنند و فناوری‌ها نتیجه می‌دهند.

شرکت های بزرگ فناوری مانند اپل عملکرد کامل محصولات خود را از طریق وب سایت های خود به نمایش گذاشته اند در حالی که شرکت های مبلمان اکنون این گزینه را دارند که یک مورد را به صورت سه بعدی قرار دهند تا ببینند چگونه به نظر می رسد!

علاوه بر این، سفر شکایت مصرف‌کننده تا حدی خودکار شده است که کاربران مجبور نیستند روزها منتظر بمانند تا فرصتی برای حل مشکلات خود پیدا کنند. روش‌های عیب‌یابی سریع اعتماد هر کاربر را به این پارادایم جدید بیشتر کرده است.

با هر برندی که به نظر می رسد در آستانه ورود دیجیتالی است، فضای بازاریابی بین المللی مانند قبل رونق گرفته است. از آنجایی که هر شرکتی می خواهد بهترین قدم خود را در زمین های ناشناخته بگذارد، آنها می خواهند افراد حرفه ای را برای میانجیگری این سفر استخدام کنند.

برندها در راه فعالانه خود به دنبال ایجاد پیوند با مخاطب هستند که بهترین گزینه نیز هست. مخاطب هدف به طور کامل مورد مطالعه قرار می گیرد تا مشخص شود چه چیزی کارساز است و چه چیزی کارساز نیست.

دامنه بازاریابی بین‌المللی با برنامه‌ریزی هر کمپین خاص شروع می‌شود، فقط برای فرو رفتن عمیق‌تر در لجستیک، اجرا، اندازه‌گیری و سپس تجزیه و تحلیل.

تمامی این مراحل توسط متخصصان مختلفی انجام می شود که مهارت یکسانی در جهت کمال دارند. اگر این نواحی جرقه ای در سر شما ایجاد کنند، می توانید ما را کشف کنید دوره پیشرفته اجرایی مدیریت کسب و کار دیجیتال ،

در قدیم به دلیل محدودیت‌ها و محدودیت‌های زمانی در جمع‌آوری بازخورد، بررسی چند نفر به طور همزمان بسیار دشوار بود. با این حال، در دنیای دیجیتال امروزی، هر حرکت کاربر را می توان در وب ردیابی کرد.

در حالی که دیدن تبلیغات مرتبط با مطالبی که روزانه در مورد آنها صحبت می کنید می تواند بسیار وسوسه انگیز باشد، تصادفی نیست بلکه یک بازاریاب دیجیتالی است که شما را مناسب محصول خود می داند. در حالی که ردیابی داده ها ممکن است تهاجمی به نظر برسد، از شرکت ها دعوت می کند تا مشکلات شما را بررسی کنند.

این به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا از یک رویکرد کاربر محور پیروی کنند که به ارائه محصولات فوق‌العاده‌ای که به زندگی کاربر ارزش می‌افزاید کمک می‌کند. همچنین به آنها کمک می کند تا پیشنهادات خود را به گونه ای ارائه دهند که با فرکانس شما مطابقت داشته باشد.

از آنجایی که بوم اینترنت برای همه باز است تا روی آن نقاشی کنند، بسیاری از شرکت ها کاربران را با محصولاتی که هرگز نمی دانستند ممکن است به آن نیاز داشته باشند غافلگیر می کنند. بسیاری از فناوری‌های موفق با بازاریابی خود به شیوه‌ای که قبلاً هرگز انجام نشده بود، آن را بزرگ می‌کنند.

برندها از بازاریابی لحظه ای، بازاریابی چریکی، بازاریابی عملکرد و بسیاری از تکنیک های دیگر استفاده می کنند تا توجه مردم را به خود جلب کنند، زیرا با اضافه شدن بازیکنان جدید به فهرست، بازار متراکم تر می شود.

دیجیتال مارکتینگ به شرکت‌ها کمک می‌کند تا زمانی که حسن نیت کافی برای هدف قرار دادن عموم مردم به دست آورند، از جایگاه خود سرمایه‌گذاری کنند. این رسانه به سرعت در حال جایگزینی رسانه‌های مکتوب سنتی با گستردگی و تأثیرات عظیم خود است، چیزی که در آن زمان یک رویا بود.

همچنین بخوانید: رهبری دیجیتال چیست؟ چرا مهم است

چگونه می توانید از این انقلاب به عنوان یک حرفه ای بیشترین استفاده را ببرید؟

در حالی که ممکن است کل سناریو برای شما بیش از حد جذاب به نظر برسد، محدودیت خاصی وجود دارد که قبل از رهایی از آن باید از آن عبور کنید. در اینجا چند کار وجود دارد که باید انجام دهید تا از تمام مزایای موجود بهره مند شوید:

اگر شما یک حرفه ای با مدرک دانشگاهی در مقطع کارشناسی هستید، می توانید برنامه ریزی برای تسلط بر یک رشته خاص را با کمک برنامه کارشناسی ارشد در یک دانشگاه خوب شروع کنید.

این تجربه به شما این امکان را می دهد که بینش عمیق تری را در این زمینه مطالعه کنید و در عین حال شما را در معرض سایر حرفه ای ها قرار دهید که ممکن است مهارت های متنوعی داشته باشند. این به شما امکان می دهد شبکه خود را برای دستیابی به رشد بیشتر در مسیر حرفه ای خود بسازید.

اگر پهنای باند لازم برای گذراندن یک برنامه تمام وقت دقیق را ندارید، می توانید یک گواهینامه دیجیتال پاره وقت را برای ارتقاء سطح دانش فعلی خود انتخاب کنید. همچنین به شما این امکان را می دهد که در ادامه کار در شغل خود ایده های جالبی را تجربه کنید.

با این حال، دوره های آنلاین مختلفی وجود دارد، بنابراین همیشه باید برای یک نام مورد اعتماد در صنعت خاصی که هدف آن هستید ثبت نام کنید. این معیار به شما این امکان را می دهد که بین دوره هایی که ارزش افزوده را در مقابل دوره هایی که ارزش افزوده ندارند تفاوت قائل شوید.

همچنین می توانید طیف گسترده ای از این برنامه های گواهی پیشرفته و ماهر را در وب سایت ما کشف کنید، این به شما کمک می کند تا بین طیف وسیعی از دوره هایی که به طور ویژه مطابق با نیازهای فعلی بازار طراحی شده اند، انتخاب کنید.

آخرین کلمه

انقلاب دیجیتال اجتناب ناپذیر است و بنابراین همه صاحبان کسب و کار در صورت داشتن زمان به سرعت به این بخش موازی می پیوندند. اگر می خواهید مهارت های خود را توسعه دهید، اکنون زمان آن است!

اطلاعات بیشتر:

استفاده از مدیریت کسب و کار دیجیتال برای سودآوری بهتر

بازاریابی سنتی در مقابل دیجیتال: تفاوت ها و شباهت های کلیدی