با توجه به پیشرفت سریع در زمینه فناوری دیجیتال، تقاضا برای استعدادهای فنی و بازاریابان دیجیتال در سطح جهانی افزایش یافته است. کالج ها و دانشگاه ها قادر به تولید تعداد مورد نیاز فارغ التحصیل برای پاسخگویی به نیاز روزافزون به کارگران واجد شرایط نیستند، حتی اگر این نیاز به سرعت در حال افزایش باشد. به همین دلیل است که در صنعت IT با هزاران موقعیت باز در برنامه نویسی، توسعه، طراحی UI/UX و حوزه های داده گرا، کمبود استعداد جدی وجود دارد. به لطف توسعه یک مدل آموزشی جایگزین به نام کمپ های آموزشی آنلاین فناوری، شرکت ها اکنون می توانند کمبود استعداد را برطرف کنند.
بوت کمپ دیجیتال مارکتینگ، چیست؟
بوت کمپ دیجیتال مارکتینگ شبیه یک کلاس کوچک است که در آن می توانید در مورد این رشته اطلاعات کسب کنید. دانشآموزان مجموعهای از درسها را دریافت میکنند که در یک دوره کوتاه از پیش تعیینشده، معمولاً چند هفته یا چند روز، به یک دوره کوتاه اطلاعاتی تبدیل شدهاند. در بوت کمپ های دیجیتال مارکتینگ می توان به صورت آنلاین یا حضوری در یک مکان فیزیکی شرکت کرد.
سازمانها در هر نوع و اندازهای، از جمله شرکتهای اینترنتی، مؤسسات مالی و زنجیرههای خردهفروشی، در هنگام استخدام کارمندان جدید، اردوهای بوت آنلاین را نسبت به مدارک سنتی کالج یا دانشگاه ارزیابی میکنند. Bootcamp بستری را برای کسب و کارها فراهم می کند تا کارکنان خود را ارتقا دهند و توسعه دهندگان جدید و بسیار ماهر را کشف کنند. آنها متقاضیان واجد شرایط سطح ورودی تولید می کنند، چیزی که موسسات در طول ده سال گذشته با آن دست و پنجه نرم کرده اند. این باعث شده است که بوت کمپ ها به منبع کاملی برای حرفه ای ها و تازه واردان برای کسب مهارت های پیشرفته و مبتنی بر بازار تبدیل شود. در بازار جهانی منابع، هند همچنان پیشرو است. بر اساس گزارش NASSCOM، هند سومین مرکز بزرگ استارتآپها در جهان با بازار فناوری داخلی عظیم 50 میلیارد دلاری است.
چرا بازاریابی دیجیتال بوت کمپ انجام می شود؟
ممکن است به دلایل و مزایا تصمیم بگیرید که در یک بوت کمپ دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید:
- برخی از افراد این کار را برای پیشرفت شغلی خود یا درخواست موقعیت دیجیتالی تر در موقعیت های فعلی خود انجام می دهند. بنابراین، بسیاری از بوت کمپ ها گزینه های تامین مالی را تبلیغ می کنند که در آن کارفرما هزینه دوره را پوشش می دهد.
- سایر شرکت کنندگان در بوت کمپ ممکن است به دنبال تغییر کامل حرفه باشند و از بوت کمپ برای راه اندازی حرفه بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنند. برای کسانی که به دنبال تغییر شغل هستند، انواع مختلفی از بوت کمپ های بازاریابی دیجیتال در دسترس هستند. این برنامه ها برای مبتدیان آزاد است و مهارت های عملی مورد نیاز برای یافتن شغل موثر در صنعت را در اختیار شما قرار می دهد.
- علاوه بر کسب تجربه عملی و داشتن گزینههای مطالعه انعطافپذیر، شرکت در کمپهای بوت به شما این فرصت را میدهد که نمونه کارهای خود را توسعه دهید، به یک مربی دست یابید و با دیگرانی که علاقه و تخصص شما را در بازاریابی دیجیتال به اشتراک میگذارند ارتباط برقرار کنید.
- مربیگری یکی دیگر از مزایای عالی است. ممکن است توسط برخی از کمپ های آموزشی به شما یک مربی شخصی داده شود که می تواند در حرفه شما به شما کمک کند، نظراتی را در مورد کار شما ارائه دهد و شاید شما را با فرصت های موجود در صنعت مرتبط کند.
- در مقایسه با مدارک دانشگاهی استاندارد، کمپهای بوت معمولاً انعطافپذیری بیشتری را ارائه میدهند و نیازمند تعهدات زمانی کمتری هستند. برخلاف قیمت مدرک دانشگاهی، آنها این فرصت را به شما می دهند که بدون ترک شغل فعلی یا تعهد مالی قابل توجه، قابلیت های بازاریابی دیجیتال را توسعه دهید.
- توانایی فراتر رفتن از تئوری و اعمال اطلاعات در موقعیت های دنیای واقعی یکی دیگر از مزایای استفاده از بوت کمپ برای ساخت تیم آینده است. کارکنان باید از الزامات انطباق و سیاستهای شرکت آگاه باشند، اما همچنین مهم است که بدانند این قوانین در شرایط واقعی چگونه کار میکنند. آنها باید بتوانند در فعالیت های یادگیری تجربی عملی بیشتری شرکت کنند تا بتوانند نتایج انتخاب های خود را مشاهده کنند.
تنها راه برای توسعه نیروی کار آماده آینده، ارتقاء مهارت کارکنان جدید و به کارگیری مجدد استعدادهای موجود است. بهترین کمپ های دیجیتالی برای ارتقاء مهارت کارمندان در دسترس هستند. به عنوان مثال، هنگامی که فناوری جدیدی مانند رایانش ابری یا یادگیری ماشین معرفی می شود، ممکن است برنامه های یادگیری الکترونیکی خود را سازماندهی مجدد کنید.
بوت کمپ های دیجیتال نیز برای مهارت مجدد عالی هستند. به عنوان مثال، کارمندانی که قبلاً با تجزیه و تحلیل داده های بزرگ یا واقعیت افزوده آشنا هستند، می توانند دانش و مهارت های خود را با مرتبط شدن بیشتر توسعه دهند. آموزش شرکتی که آنها را با پیشرفت های تکنولوژیکی به روز نگه می دارد. جوانان امروزی باید در واکنشهای خود به تغییرات سازگار باشند، بتوانند خلاقانه فکر کنند، از مناطق آسایش خود خارج شوند و از انتظارات مصرفکنندگان داخلی و خارجی خود برای برآورده کردن و فراتر رفتن از آنها بالاتر بروند. حفظ استانداردهای اخلاقی، تیزبینی کسب و کار و تمایل به تحول دیجیتال، برجسته شدن و رهبری، توانایی خوب در تیم کار کردن، همکاری و مهمتر از همه، پایداری در تلاش ضروری است.