منو سایت

  • خانه
  • وبلاگ
  • بهینه سازی مدیریت افراد برای دستیابی به اهداف شرکت

بهینه سازی مدیریت افراد برای دستیابی به اهداف شرکت

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ


منابع انسانی با ارزش ترین منابع یک شرکت است. آنها ستون های هر سازمانی هستند و بدون مشارکت آنها، شرکت نمی تواند به اهداف خود برسد. به خودی خود، نیروی کار یک شرکت ممکن است موثر نباشد. آنها باید به خوبی مدیریت شوند و به نفع مؤسسه مورد استفاده قرار گیرند. اگرچه روسای بخش مسئول انجام کار توسط کارکنان هستند، بخش منابع انسانی نیروی انسانی یک شرکت را برنامه ریزی، استخدام و توسعه می دهد. بدون مدیریت صحیح افراد، نه کارگران سود می برند و نه شرکت.

مدیریت مردم چیست؟

به عبارت ساده مدیریت افراد مجموعه ای از فعالیت هایی است که به کارکنان شرکت مربوط می شود. این بخش مسئول اطمینان از مشارکت همه در پیشرفت شرکت و دستیابی به اهداف آن است. این افسران همچنین باید اطمینان حاصل کنند که کارمندان از مزایای کار خود بهره مند می شوند. همه کارکنان یک شرکت باید احساس کنند که مهارت های آنها به طور کامل مورد استفاده قرار می گیرد و توسط شرکت قدردانی می شود. تیم مدیریت نیروی کار باید سفر هر فرد در شرکت را روان و راحت کند. آنها باید اطمینان حاصل کنند که شرکت بدون هیچ گونه تبعیضی با هر کارمندی رفتار می کند.

افسران مسئول مدیریت افراد مسئول شناسایی مهارت های مورد نیاز برای ارتقاء کارکنان هستند. پس از انجام این کار، تیم‌های منابع انسانی برنامه‌های آموزشی را ترتیب می‌دهند و کارکنان برای رویارویی با چالش‌های فعلی و آینده آماده می‌شوند. بخش منابع انسانی مانند یک بازار برای بازاریابی دستمزدها و مزایای کارگران کار می کند. این به حفظ مردم و اطمینان از وفاداری آنها به شرکت کمک می کند. یکی دیگر از وظایف مهم بخش، حل تعارضات بین کارکنان و بین آنها و مدیریت است.

ما به طور خلاصه دیدیم که مدیریت دولتی چیست. این یک حرفه هیجان انگیز است و با آرزوها و مشکلات افراد در یک شرکت سروکار دارد. کسانی که علاقه مند به حرفه ای شدن در حوزه منابع انسانی هستند، می توانند به دوره مدرک کارشناسی ارشد ما در مدیریت منابع انسانی بپیوندند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنچه که این برنامه می تواند به شما بیاموزد، به وب سایت مراجعه کنید.

اهمیت مدیریت افراد

چرا مدیریت افراد برای یک سازمان بسیار مهم است؟ دلیل اصلی این است که شرکت می تواند کارگران ماهر را استخدام کند و آنها را تا زمانی که ممکن است حفظ کند. برای شرکت مهم است که افراد مناسب را برای دستیابی به اهداف خود استخدام کند. مدیریت منابع انسانی باید مناسب ترین نامزدها را بیابد و اطمینان حاصل کند که آنها از کار در شرکت خوشحال هستند. این بخش تعیین می کند که شرکت به چه نوع افرادی نیاز دارد و چه کسانی می توانند کاملاً در محیط شرکت قرار گیرند.

افسران مدیریت افراد به کارکنان کمک می کنند تا نقش خود را در سازمان به وضوح درک کنند. این به افراد کمک می کند تا به طور موثرتری کار کنند و به رشد و توسعه شرکت کمک کنند. پرسنل منابع انسانی به عنوان صدای کارگران به مدیریت برای رفع نیازهای آنها عمل می کنند. آنها همچنین آنچه را که مدیران شرکت می خواهند به کارمندان منتقل کنند، توصیف می کنند. در ایفای این نقش، آنها اطمینان حاصل می کنند که هر دو طرف در مورد انتظارات یکدیگر شفاف هستند.

وظایف بخش منابع انسانی

بهینه سازی مدیریت افراد برای دستیابی به اهداف شرکت

استخدام

یکی از مسئولیت های اصلی مدیران دولتی است. آنها ابتدا باید نیازهای کارکنان شرکت را تحلیل و درک کنند. سپس آنها باید مشاغل را در مناسب ترین بستر تبلیغ کنند. امروزه پلتفرم های رسانه های اجتماعی به عنوان یکی از بهترین مکان ها برای جستجوی نامزدهای خوب در نظر گرفته می شوند. فعال بودن در رسانه های اجتماعی و نشان دادن تصویر برند شرکت، افراد را تشویق می کند تا برای کار در شرکت اقدام کنند. هنگام استخدام افراد، این مدیران باید اطمینان حاصل کنند که می توانند نیازهای فعلی سازمان را برآورده کنند و برای مسئولیت های آینده آماده باشند.

حقوق و مزایا

یک شرکت تنها در صورتی می تواند افراد را استخدام کند که حقوق و مزایای واجد شرایطی به آنها پرداخت شود. این وظیفه مدیران منابع انسانی است که اطمینان حاصل کنند که حقوق آنها همتراز با بازار است. این به استخدام بهترین دست های موجود برای پست خاص کمک می کند. متولیان مدیریت مردم باید به طور مستمر اطلاعات مربوط به حقوق پرداختی شرکت های مشابه در همان صنعت را از میدان به دست آورند. آنها همچنین باید هر از چند گاهی به کارکنان موجود افزایش حقوق بدهند تا در شرکت بمانند و در جهت رشد آن تلاش کنند.

آموزش و توسعه

هیچ کس دوست ندارد برای مدت طولانی در یک موقعیت باشد. همه انتظار دارند به یک پست بالاتر ارتقا پیدا کنند. برای این کار آنها باید مهارت های لازم را داشته باشند. این تیم مدیریت دولتی است که باید آموزش کافی برای کارکنان ارائه دهد. این افسران باید مهارت مورد نیاز برای حال و آینده را تجزیه و تحلیل کنند و به کارگران آموزش دهند تا بتوانند کار خود را انجام دهند. وقتی یک شرکت برای آموزش کارکنان ابتکار عمل را به دست می گیرد، علاقه خود را به مردم نشان می دهد. این دلیل خوبی برای وفاداری آنها به شرکت است.

ارزیابی ها و جوایز

پرسنل منابع انسانی باید به طور منظم کارکنان را از نظر شایستگی ارزیابی کنند. این به شرکت کمک می کند تا بداند چه کسانی در رشد شرکت نقش دارند. این نوع تجزیه و تحلیل عملکرد همچنین نشان می دهد که کدام یک از کارکنان باید در کار خود بهبود یابند. انجام چنین ارزیابی هایی به مدیران مدیریت کمک می کند تا به افراد شایسته پاداش دهند. پاداش دادن به آنها با افزایش حقوق و ارتقاء به شرکت کمک می کند تا کارمندان خوبی را حفظ کند. ارزیابی منظم همچنین افرادی را نشان می دهد که برای تجهیز آنها به مهارت هایی که برای انجام بهتر کارشان نیاز دارند، به آموزش نیاز دارند.

حفظ کارکنان

امروزه حفظ کارمندان یک مسئله جدی است و افرادی که شرکت را به دلایل احمقانه ترک می کنند. برای شرکت مهم است که دلایل خروج او را پیدا کند و موضوع را حل کند. با راه اندازی شرکت های جدید از داخل و خارج از کشور در اینجا، این کارگران فرصت های زیادی به دست می آورند. رها کردن آنها و استخدام افراد جدید برای هر شرکتی پرهزینه است. مدتی طول می کشد تا افراد استخدام شده در مشاغل خود مستقر شوند و در تمام توانایی های خود مشارکت کنند. به همین دلیل است که افرادی که با مدیریت کار می کنند به دنبال همه راه ها برای جلوگیری از ترک کارمندان هستند.

حل تعارض

هنگامی که افراد متعددی از زمینه های اجتماعی و تحصیلی مختلف زیر یک سقف کار می کنند، درگیری امکان پذیر است. به دلایل مختلفی ممکن است بین کارمندان اختلاف ایجاد شود. مدیریت و کارمندان نیز می توانند در بین خود شکایت کنند. تیم مدیریت افراد باید تعارضات را حل کند و اطمینان حاصل کند که محیط کار آرام است. بخش منابع انسانی همچنین باید اطمینان حاصل کند که کارکنان بر اساس پیشینه اجتماعی، اقتصادی یا تحصیلی مورد تبعیض قرار نگیرند. هنگامی که اختلافات به سرعت حل شود، بهره وری شرکت تا حد زیادی بهبود می یابد.

ایجاد و به روز رسانی سیاست ها

بیشتر سیاست های یک شرکت بر کارکنان آن تأثیر می گذارد. مدیریت نیروی انسانی باید اطمینان حاصل کند که سیاست ها با در نظر گرفتن رفاه کارکنان تنظیم شده است. آنها همچنین باید به طور مرتب تغییرات سیاست های ایجاد شده توسط دولت های محلی و مرکزی را در رابطه با کارمندان بررسی کنند. ممکن است برخی از سیاست‌ها وجود داشته باشند که دیگر مورد نیاز نیستند و باید لغو شوند. با رشد شرکت و تغییر سبک کاری آن، باید سیاست های جدیدی ارائه شود. بیماری همه گیر اخیر بسیاری از دست اندرکاران مدیریت افراد را مجبور به وضع قوانینی در مورد کار از راه دور کرد.

علاوه بر موارد فوق، وظایف معمول دیگری مانند حضور و غیاب کارکنان، مرخصی و تنظیم حقوق و دستمزد نیز وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد وظایف تیم مدیریت دولتی، می توانید در برنامه گواهینامه تحصیلات تکمیلی ما در مدیریت منابع انسانی ثبت نام کنید. اطلاعات بیشتر در مورد دوره در وب سایت ما موجود است.

چگونه یک پرسنل منابع انسانی موثر باشیم؟

مدیریت افراد یک شغل مهم در همه شرکت ها است زیرا رشد و توسعه شرکت مستلزم در دسترس بودن و استفاده مناسب از کارکنان است. استفاده بهینه از افراد منجر به کاهش هزینه ها و سود بهتر می شود. بنابراین، چه جنبه های کلیدی یک مدیر منابع انسانی باید در نظر داشته باشد تا اثربخش باشد؟

بهینه سازی مدیریت افراد برای دستیابی به اهداف شرکت

  1. حقوق اجاره

استخدام افراد مناسب منجر به کارایی بهتر و دستیابی به اهداف شرکت می شود. این اولین قدم برای اینکه یک فرد موثر در منابع انسانی باشید است. هیچ فرمول مشخصی برای یافتن نامزد مناسب برای یک موقعیت وجود ندارد. اما انجام مصاحبه برای تعیین توانایی ها و نگرش فرد می تواند به تعیین اینکه آیا یک فرد مناسب برای جای خالی است یا خیر کمک کند. افرادی که مسئول مدیریت مردم هستند همچنین باید اطمینان حاصل کنند که نامزد منتخب توانایی انجام مسئولیت های بالاتر در آینده را دارد. نکته مهم دیگری که باید در نظر گرفت این است که آیا فرد با فرهنگ شرکت مطابقت دارد یا خیر.

  1. اهداف روشن تعیین کنید

تعیین اهداف روشن برای استخدام و متعاقباً کارمندان ضروری است. در بسیاری از شرکت ها، کارگران نمی توانند از پتانسیل کامل خود استفاده کنند، زیرا نمی دانند از آنها چه انتظاری می رود. وقتی کسی را استخدام می‌کنید، برای او روشن کنید که در حال حاضر چه وظایفی از او انتظار می‌رود و در آینده از او خواسته می‌شود. برای هر یک از کارکنان باید یک سند با شرح وظایف آنها ارائه شود. با تغییر یا افزایش مسئولیت های فرد، تیم مدیریت افراد باید سند را به روز کند.

  1. فعالانه گوش کنید

این یکی از مهارت هایی است که هر انسانی باید داشته باشد. آنها باید با دقت به کارمندان گوش دهند. این کمک می کند تا احساس کلی در بین کارکنان در مورد سیاست های شرکت را بدانید. گوش دادن به شکایات کارگران یک راه عالی برای حل مشکلات است. همچنین این احساس را در آنها ایجاد می کند که شرکت با دلسوزی مشکلات آنها را در نظر می گیرد. وقتی مدیران در تیم مدیریت عمومی به کارمندان گوش می‌دهند، احساس ارزشمندی می‌کنند و این می‌تواند به محیط کاری مثبت و مشارکت بهتر کارمندان منجر شود.

  1. به طور منظم بازخورد بدهید

همچنین راه مهم دیگری برای ایجاد احساس مشارکت بیشتر کارکنان در کارشان است. باید ارزیابی مستمر وجود داشته باشد و بخش منابع انسانی باید بازخورد خود را در این مورد به فرد و رئیس بخش ارائه دهد. چنین اطلاعاتی برای افراد برای بهبود در مناطقی که انتظارات را برآورده نمی کنند ارزشمند است. بهتر است در یک چت یا تماس شخصی بازخورد منفی بدهید. در جلسه ای که دیگران نیز در آن حضور دارند، باید تمام جنبه های مثبت را بیان کنید. این باعث ایجاد شور و شوق زیادی در بین کارکنان می شود. کسانی که در مدیریت افراد دخیل هستند باید بدانند که چگونه بازخورد را به درستی ارائه دهند.

  1. آموزش ارائه دهد

بسیار مهم است که فرصت هایی را برای همه فراهم کنیم تا در حرفه خود رشد کنند و پیشرفت کنند. همه افراد مهارت های لازم برای انجام مسئولیت های بالاتر را ندارند. اینجاست که آموزش نقش اصلی را ایفا می کند. آموزش به موقع باید به همه کارگران در مناطقی که نیاز به بهبود دارند ارائه شود. تیم مدیریت افراد باید به طور مرتب توانایی های افراد را ارزیابی کرده و برنامه های آموزشی را سازماندهی کند. این به حفظ کارکنان کمک زیادی می کند زیرا آنها متوجه می شوند که شرکت به توسعه شخصی آنها علاقه مند است.

  1. ایجاد روابط با کارکنان

تیم مدیریت افراد باید با کارمندان همه بخش ها ارتباط برقرار کند. باید فراتر از رسمی باشد. باید زندگی این کارگران را فراتر از محل کار شناخت. دانستن زندگی خانوادگی و علایق آنها در خارج از محیط کار مفید است. چنین دانشی در برخورد با مشکلات در دفتر کمک می کند. همچنین به انجام مکالمات معمولی و دسترسی به اطلاعاتی که به طور رسمی قابل افشا نیست کمک می کند. شناخت افراد، همدلی شما را نسبت به مشکلاتشان بهبود می بخشد.

راه های زیادی وجود دارد که یک تیم منابع انسانی می تواند به کارمندان کمک کند تا عملکرد بهتری داشته باشند و شرکت را به سمت اهدافش هدایت کنند. هرکسی در تیم مدیریت دولتی باید ابتدا نسبت به کارگران احساس همدلی کند و در جهت رفاه آنها تلاش کند. می توان در مورد کارآمد بودن به عنوان پرسنل مدیریتی در دوره گواهینامه تحصیلات تکمیلی ما در مدیریت منابع انسانی اطلاعات بیشتری کسب کرد. جزئیات این دوره را در وب سایت ما دریافت کنید.

نتیجه

عضویت در تیم مدیریت افراد می تواند هیجان انگیز باشد زیرا این شغل شامل رفاه کارکنان شرکت می شود. این نقش حیاتی در بهبود شغل و سبک زندگی شما کارگران دارد. از آنجایی که شغل شامل برخورد با افراد می شود، به شما فرصتی می دهد تا تفاوت بین افراد را درک کرده و درک کنید. این کار مستلزم آن است که همه همنوعان خود را دوست داشته باشند و نسبت به زندگی خود دلسوز باشند.