تحول دیجیتال، همانطور که ما می شناسیم، شامل ترکیب فناوری دیجیتال در تمام جنبه ها و زمینه های یک تجارت است. بین سالهای 2020 و 2024، سرمایهگذاری جهانی در تحول دیجیتال تقریباً دو برابر خواهد شد. ،statista،
ادغام در نهایت منجر به تغییرات اساسی در عملیات شرکت ها می شود. تغییر تنها به این محدود نمی شود، بلکه مستلزم تغییر و تجربه بارها و بارها در یک موقعیت چالش برانگیز و مداوم است.
فناوری بر هر بخش از زندگی ما تأثیر می گذارد، چه شخصی و چه حرفه ای و به همین ترتیب، ما شاهد تأثیر آن در شرکت های مشاوره فناوری و فناوری اطلاعات هستیم.
پیاده سازی تحول دیجیتال، فرآیندهای کسب و کار را متحول می کند و در برخی شرایط، کلاس های تجاری کاملاً جدیدی را معرفی می کند. با ظهور تحول دیجیتال، کسبوکارها برای بررسی هر کاری که انجام میدهند، از عملیات داخلی گرفته تا تعاملات حضوری و آنلاین با مشتری، متوقف میشوند. تا سال 2026، 54 درصد از مدیران ارشد فناوری اطلاعات، تحول کسبوکار را هدایت میکنند، سازمانهای انعطافپذیر دیجیتالی را از طریق نقشههای راه فناوری استراتژیک توانمند میسازند و مجدداً برای ایجاد نیروی کار چابک، مبتنی بر دادهها و مشارکت، آماده میشوند.
سوالات مهمی مانند اینکه آیا میتوانیم فرآیندهایمان را بهینه کنیم تا منجر به تصمیمگیری بهتر، قابلیتهای تغییر بازی یا تجربه مشتری بهتر با شخصیسازی بیشتر شود؟
از نظر تئوری، چهار حوزه اصلی تحول دیجیتال وجود دارد:
تغییر فرآیند، این به معنای تغییراتی است که برای بهبود فرآیندهای تجاری موجود در حال اجرا هستند. این ممکن است شامل ساده کردن فرآیندها و اتخاذ هوش مصنوعی نیز باشد.
تغییر مدل کسب و کار: این نشان میدهد که کسبوکارها در نهایت رویکرد دیگری اتخاذ میکنند یا به یک مدل جایگزین روی میآورند تا روندهای متغیر را در خود بگنجانند.
تغییر نوع دامنه: تغییر دامنه زمانی است که یک شرکت بتواند با موفقیت به صنعت دیگری منتقل شود. به عنوان مثال، آمازون در دامنه های مختلف Amazon Prime، Web Services و غیره کار می کند.
تغییر سازمانی: فرهنگ یک سازمان بر اساس عواملی مانند رهبری، تعامل کارکنان، رویه های عملیاتی و غیره ساخته شده است. فرهنگی که به صورت دیجیتالی دگرگون شده است به دنبال ایجاد تغییر در این جنبه ها نیز است. در چهل تحقیق تحولات دیجیتال، سازمان هایی که بر فرهنگ تمرکز داشتند، پنج برابر عملکرد موفقیت آمیزی را نسبت به سازمان هایی که فرهنگ را نادیده می گرفتند، انجام دادند.bcg)
چگونه کسب و کارها از تحول دیجیتال سود می برند
59 درصد از مدیران استخدام می گویند که افزایش هوش مصنوعی تأثیر قابل توجه یا دگرگون کننده ای بر انواع مهارت های مورد نیاز شرکت آنها خواهد داشت. ،نیروی فروش،
- فرآیندهای فعلی را ساده می کند
فرآیندهای تجاری مانند ارتباطات، ذخیره سازی داده ها و تجزیه و تحلیل می توانند از طریق دیجیتالی شدن و استفاده از فناوری مدرن و عصر جدید سازگارتر و مشارکت پذیرتر شوند و در نهایت منجر به حداکثر نتایج شوند.
اکنون نیازی نیست نگران تاخیرهای غیرمنتظره باشید زیرا در نتیجه دیجیتالی شدن، تمام کارهای شما ساده می شود. فرآیندهای دیجیتال جریان اطلاعات را در بخشها ساده میکند، کار غیر ضروری را حذف میکند و بهرهوری کسبوکار را افزایش میدهد.
به نوبه خود، این به کاهش هزینه های عملیاتی مرتبط با گردش کار پیچیده کمک می کند.
- فرهنگ توسعه را ترویج می کند
پایگاه مشتری قوی، سطوح بالای تعامل با مصرف کننده، فرآیندهای موثر و گردش کار خودکار همه از مزایای تحول دیجیتال هستند. بنابراین جای تعجب نیست که کسب و کارهایی که از دیجیتالی شدن استقبال می کنند رشد و شکوفایی را آسان تر می کنند.
به عنوان مثال، شرکتی که هیچ حضور آنلاینی ندارد، احتمالاً برای کسب درآمد به فروش شفاهی و خرده فروشی متکی است. با این حال، این شرکت با طراحی یک وب سایت قوی و بهینه می تواند مشتریان بیشتری را نسبت به قبل جذب کند. علاوه بر این، آنها می توانند با توسعه محصولات بیشتر که مشتریان خود را جذب می کنند و با ردیابی الگوهای رفتاری و بازخورد مشتریان فعلی خود، تجارت خود را گسترش دهند.
به لطف پیشرفتها و نوآوریهای فناوری، به نیروی کار این فرصت داده میشود تا مهارتها و بهرهوری خود را در کار روزانه خود بهبود بخشند. با استفاده از تکنیک های کارآمد، آنها می توانند وظایف خود را با سرعت بیشتری انجام دهند. علاوه بر این، مهندسان در معرض فناوریهای پیشرفته مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشین هستند. آنها می توانند بهره وری خود را افزایش دهند و با استفاده از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی کار را سریعتر انجام دهند.
- به ایجاد محصولات و خدمات دیجیتال کمک می کند
در صنعت خردهفروشی، جایی که مشتریان از همه گروههای جمعیتی اغلب خرید انواع کالاها و خدمات مختلف را به طور کامل آنلاین انتخاب میکنند، تجارت الکترونیک به یک امر عادی تبدیل شده است.
علاوه بر این، بینش هایی در مورد اینکه چگونه تحول دیجیتال زندگی کارمندان را تغییر داده است وجود دارد:
مقدار پولی که بسیاری از شرکتها در پلتفرمهای همکاری ابری سرمایهگذاری میکنند در حال افزایش است و نحوه اشتراکگذاری اطلاعات و ارتباط کارگران با یکدیگر را تغییر میدهد. در حالی که بازگشت به دفتر در مرحلهای آغاز شده است، مزایای این پلتفرمها با حذف نیاز به زمانهای طولانی سفر برای جلسات، به بهبود تجربه کارکنان ادامه خواهد داد.
فرآیندهای کسب و کار دیجیتالی، گردش کار ساده و جریان اطلاعات بهبود یافته در سراسر شرکت منجر به افزایش بهره وری کارکنان شده است.
هیچ کس از برخورد با مصرف کنندگان ناراضی لذت نمی برد. با ارائه ابزارهای پاسخ سریع و بخشهای خودکار سفر مشتری، تجربیات کارمندان و مشتریان را بهبود بخشید. تقریباً نیمی از تمام شرکتها میگویند که بهبود تجربه مشتری و رضایت مشتری تأثیرات اصلی برای شروع تحول دیجیتال بوده است. (pwc)
- افزایش مشارکت کارکنان
با توجه به تحول دیجیتال، کسب و کارها فرصت بسیار خوبی برای افزایش نیروی کار خود دارند. مشارکت کارکنان و پشتیبانی کافی در طول فرآیند استقرار فناوری آموزش شرکتی اگر کارکنان به طور کامل از فناوری های جدید بهره مند شوند، مهم هستند. به نظر می رسد بسیاری از شرکت ها در این مسیر حرکت می کنند.
در حالی که این یک فرآیند ساده نیست، تحول دیجیتال برای مشاغلی که می خواهند در لبه برش باقی بمانند، حیاتی است. نیاز به بازنگری کامل در مورد نحوه عملکرد یک شرکت از پایه وجود دارد. برای به روز ماندن، هر جزء کسب و کار باید بررسی و به روز شود. شرکت هایی که در حال تحول دیجیتال هستند شانس بیشتری برای موفقیت بلندمدت دارند. آنها می توانند به مشتریان خود خدمات بهتری ارائه دهند و آمادگی بیشتری برای مقابله با تحولات بازار خواهند داشت.