منو سایت

  • خانه
  • وبلاگ
  • پاداش های آموزش کارکنان که در واقع یادگیری را بهبود می بخشد

پاداش های آموزش کارکنان که در واقع یادگیری را بهبود می بخشد

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ


آموزش و توسعه کارکنان می تواند دشوار باشد، به خصوص زمانی که کارمندان از اهمیت آن آگاه نباشند. این منجر به مقاومت در سازمان بین کارفرمایان و کارکنان می شود. این به دلیل عدم وضوح در مورد آنچه که آنها باید در آینده پس از تکمیل مهارت انجام دهند است. برای اینکه آموزش به یک اولویت برای نیروی کار تبدیل شود، آنها باید ارزش آن و مزایای آن را درک کنند.

در اینجا چند راه وجود دارد که می‌توانیم پاداش‌های آموزشی کارکنان را که یادگیری را در فراگیران بهبود می‌بخشد ترکیب کنیم:

  1. ابتدا ارزش واقعی را به آنها نشان دهید. آیا آنها هدف از یادگیری را می دانند؟

اگر مدیر یک سازمان بزرگ هستید، نشان دادن اهمیت آموزش می تواند دشوار باشد. الزامات انطباق و مقررات وجود دارد که کارکنان را ملزم به گذراندن دوره آموزشی می کند، حتی اگر مستقیماً تحت تأثیر قرار نگیرند. اما وقتی نقاط بین کار کارکنان و نیازهای آموزشی را به هم وصل کنید، کارمندان شما راحت‌تر درک خواهند کرد که چقدر برای آنها مشارکت مهم است.

88 درصد از کارمندان موافق هستند که مهم است که کارفرمایان به کارمندان برای کارهای عالی پاداش دهند. نه تنها این، یک گالوپ مطالعه نشان داد که عدم شناخت یکی از شایع ترین دلایل خروج کارکنان از سازمان است.

بنابراین. باید به کارکنان خود ارزش آموزش خود را نشان دهد و به آنها کمک کند تا بفهمند که چگونه این آموزش باعث بهبود مشاغل روزمره آنها می شود. رایج ترین راه ارتقاء استفاده از مشوق هایی مانند مجوز کنفرانس رایگان یا بلیط رایگان برای یک رویداد یا سمینار و پاداش نقدی برای کسانی است که جلسات مربیگری فردی را با مدیران خود تکمیل می کنند. این روش‌ها به این دلیل کار می‌کنند که وقتی کارمندان برای خود ارزش قائل می‌شوند و از چیزی خارج از شرح شغلشان الهام می‌گیرند، می‌خواهند درباره چیزهایی که برای موفقیت در کار لازم است اطلاعات بیشتری کسب کنند.

  1. فرصت هایی برای یادگیری و عملکرد ایجاد کنید

یادگیری چیزهای جدید کار آسانی نیست. هر چند وقت یک بار از شما خواسته می شود که نقش جدیدی را به عهده بگیرید یا در معرض روش های مختلف انجام کارها قرار بگیرید؟ نشستن در جلسات سخنرانی بسیار ساده تر از وقت گذاشتن برای جلسات آموزشی داخلی است – مگر اینکه در ازای تلاش خود چیزی داشته باشید. این می تواند به عنوان یک چیز خوب دیده شود، با این حال، معایبی نیز دارد. اگر آموزش فقط مهارت‌هایی را ارائه می‌کند که در چند ماه آینده اجرا نمی‌شوند، چرا باید زمان و پول را برای آن سرمایه‌گذاری کنیم؟ اگر کارمندان شما بدانند که برای تکمیل بسته آموزشی خود هیچ مزیت ملموسی دریافت نخواهند کرد، ممکن است با گذشت زمان نتیجه معکوس داشته باشد.

فقط باید مطمئن شوید که آموزش برای کارمندان شما تبدیل به یک کار طاقت فرسا نمی شود. در عوض، فرصت های یادگیری را فراهم می کند که به رشد کارکنان کمک می کند. بگذارید ببینند آموزش چگونه می تواند به رشد آنها کمک کند.

  1. به رقابت سالم کمک می کند

بسیاری از پلتفرم‌های یادگیری، از جمله Edureka، برنامه‌های پاداشی را ارائه می‌دهند که از طریق گواهی‌ها و نشان‌ها برای تکمیل دوره، به رسمیت شناخته می‌شوند. آموزش شرکتی، آموزش، کارآموزی یا حتی یک وبینار. بسیاری از ما “نشان” هایی را دیده ایم که در یک موزه کودکان یا سایت بازی داده می شود. این نشان ها نه تنها برای نمایش دستاوردها بلکه به ارتقای رقابت سالم در میان همسالان کمک می کند. نشان‌ها با افزودن «امتیاز» به یک نمایه آنلاین، مشابه یک تایمر شمارش معکوس روزانه برای دستیابی به اهداف خاص در هر بازی، پاداش می‌گیرند. با پلتفرمی مانند لینکدین، جمع‌آوری این گواهی‌ها و نشان‌ها نه تنها نمایه کارمندان شما را افزایش می‌دهد، بلکه رقابت سالمی را ایجاد می‌کند که نیاز روز است.

  1. انتخابی باشد

گام مهم در توسعه یک سیستم آموزشی پاداش دهنده، انتخاب برنامه درسی مناسب است.

آموزش باید چشمگیر و جذاب باشد و بتواند رفتار یا مهارت ها را پس از اتمام بهبود بخشد. اگر آموزش این کار را انجام نمی دهد، چرا آن را انجام دهید؟

خلاق باشید، اما دوره هایی را انتخاب کنید که عملکرد را بهبود می بخشد و ارزش تجاری را به سازمان شما اضافه می کند. اطمینان حاصل کنید که پاداش شما به اندازه کافی بالا است تا جذاب ترین کارمندان و افرادی را با نقش های با ارزش جذب کنید.

با این حال، به یاد داشته باشید که همه پاداش ها یکسان ایجاد نمی شوند.

حقیقت این است آن تحقیق نشان می دهد که 65 درصد از کارکنان در واقع مشوق های غیر نقدی را ترجیح می دهند. استفاده از غذا و پول “رایگان” به عنوان پاداش می تواند برای مشاغل خطرناک تر از آن چیزی باشد که بیشتر مردم تصور می کنند.

در حالی که این درست است که کارمندان می خواهند برای کار سخت خود پاداش دریافت کنند، شما همچنین می توانید مشوق هایی را ارائه دهید که بر عملکرد آنها تأثیر زیادی می گذارد. گاهی اوقات آنها حتی می توانند شما را شگفت زده کنند که چقدر از تلاش برای رسیدن به یک هدف لذت می برند.

  1. بیش از آنچه انتظار داشتند ارائه دهند

اگر طیف وسیعی از انگیزه‌های پاداش را ارائه می‌دهید، از آن‌ها به اندازه کافی استفاده کنید. اگر آنها بیش از حد قابل پیش بینی شوند و همه بدانند چه انتظاراتی دارند، قدرت خود را از دست خواهند داد. هر ماه یک موضوع را انتخاب کنید و آن را در چندین مکان تبلیغ کنید. سپس میزان تکمیل و تأثیر آن بر یادگیری را اندازه گیری کنید. به عنوان مثال، اگر در سال گذشته به صورت هفتگی صحبت های ناهار تیمی ارائه داده اید، کار دیگری انجام دهید تا آنها را تازه و جالب نگه دارید. اغلب ذکر شده است مطالعه مجله شخصیت و روانشناسی اجتماعی نشان داد که یک تشکر ساده توسط یک فرد دارای قدرت باعث می شود تا 50 درصد افراد بازده بیشتری داشته باشند.بنابراین، فراموش نکنید که پس از اتمام آموزش به شرکت کنندگان به طور عمومی پاداش دهید!

آموزش به جایی نمی رسد. باور کنید یا نه، آموزش از نظر محبوبیت و اثربخشی به حدی در حال افزایش است که امروزه یکی از رایج ترین دلایلی است که افراد کارمندان جدید را استخدام می کنند. با این حال، مشکل تا حدودی وجود دارد زیرا برنامه های آموزشی آنقدر رایج شده اند که به جای یک ضرورت، به یک امر رسمی تقلیل یافته اند. شما باید پلتفرم آموزشی مناسبی را انتخاب کنید که فقط برای بهبود یادگیری به جای کامل کردن آن، تصوری ایجاد کند.