منو سایت

یادگیری مدیریت محصول – حوزه های کلیدی

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ


آیا شما فارغ التحصیل هستید که در یک شرکت کار می کنید و نمی دانید کدام تخصص را انتخاب کنید؟ امروزه زمینه های مختلفی برای انتخاب وجود دارد، یادگیری آنلاین به راحتی برای همه قابل دسترسی شده است. اما برخی از مشاغل رشد و آینده شغلی بهتری نسبت به سایرین دارند. سازمان‌ها باید محصولاتی بیاورند که مشتریان را هیجان زده کند و به شرکت‌ها در کسب درآمد بهتر کمک کند. اینجاست که مدیریت محصول وارد عمل می شود. برای اینکه در این زمینه پیشرو باشید باید کامل کنید مدیریت محصول را یاد بگیرید در یک موسسه خوب

قبل از اینکه به آنچه در این دوره یاد می‌گیرید بپردازیم، لازم است بدانیم مدیریت محصول چیست و نقش نخست‌وزیر در یک شرکت چیست.

مدیریت محصول چیست؟

به عبارت ساده، مدیریت محصول به ایجاد، راه اندازی و مدیریت یک محصول برای تمام طول عمر آن مربوط می شود. کار با تعیین نیازهای مشتری و اینکه چگونه شرکت می تواند آنها را برآورده کند، آغاز می شود. از این مرحله، کار مدیران محصول این است که تحقیق کنند و دریابند که چگونه می توانند یک آیتم منحصر به فرد برای جذب مشتری ایجاد کنند. این متخصصان تصمیم می‌گیرند که چه ویژگی‌هایی داشته باشند و کالاها چگونه در بازار قرار گیرند. آنها همچنین قسمت مشتری را که شرکت باید هدف قرار دهد، تعیین می کنند. همه آنها بخشی هستند مدیریت محصول را یاد بگیرید،

وظیفه مدیر محصول تنها به شناسایی نیاز و تولید کالا نیست. آنها همچنین باید در مورد طراحی، بسته بندی و قیمت محصول تصمیم بگیرند. این عوامل تا حد زیادی بر نحوه دریافت محصول توسط مشتریان تأثیر می گذارد. آنها همچنین باید اطلاعاتی در مورد رقبا و تکنیک های بازاریابی آنها جمع آوری کنند. مدیریت محصول به ایجاد و راه اندازی آنها ختم نمی شود. برای اطمینان از اینکه شرکت درآمد مورد نظر را ایجاد می کند، سازمان ها باید آنها را در طول عمر خود مدیریت کنند. مدیریت محصول را یاد بگیرید دوره ها تمام وظایف مدیران محصول را آموزش می دهند.

برای آشنایی کامل با مدیریت محصول و نقش آن در شرکت، دوره آموزشی Advanced Executive Executive Certificate in Product Management ارائه شده توسط ما را همراهی کنید. برای آشنایی بیشتر با این برنامه به وب سایت ما مراجعه کنید.

حوزه های کلیدی در یادگیری مدیریت محصول

حوزه های کلیدی در یادگیری مدیریت محصول

رفتار مشتری

درک اینکه چه چیزی باعث می شود مشتریان یک محصول خاص را بخرند برای مدیریت محصول بسیار مهم است. اگر نمی دانید چرا کسی محصولات رقبای شما را می خرد، هرگز نمی توانید چیزی بسازید که مشتریان را هیجان زده کند. عوامل مختلفی فرد را به تصمیم خرید سوق می دهد. نیازها یا ترجیحات شخصی آنها همیشه چیزی نیست که آنها را به خرید چیزی سوق می دهد. فشار اجتماعی نیز عامل مهمی است. دوستان و اقوام آنها بیشتر بر انتخاب یک برند تأثیر می گذارند. به همین دلیل است که مطالعه رفتار مشتری بخش مهمی از آن است مدیریت محصول را یاد بگیرید،

بازاریابی یکی از عوامل مهم تاثیرگذار بر مشتریان است. تبلیغات موثر می تواند مشتریان را وادار به امتحان یک محصول جدید کند. این بدان معناست که مدیران محصول باید با تیم بازاریابی هماهنگ شده و ارتباطات قدرتمندی ایجاد کنند که مردم را به سمت خرید محصولات سوق دهد. قدرت خرید عامل قدرتمند دیگری است که باعث می شود افراد در مورد برندی که می خواهند بخرند تصمیم بگیرند. به همین دلیل است که قیمت گذاری یک عامل مهم است. قیمت گذاری محصول به گونه ای ضروری است که مخاطبان هدف از پس آن برآیند. همچنین با قیمت گذاری آشنا خواهید شد مدیریت محصول را یاد بگیرید سرفصل دروس.

فرآیند طراحی مفهومی

طراحی محصول یکی از مهمترین عوامل موفقیت یک برند خاص است. اگرچه در حال حاضر بسیاری از پخش کننده های موسیقی دیجیتال، از جمله دستگاه هایی که توسط شرکت های مشهور جهانی ساخته شده بودند، وجود داشت، آی پاد از همه آنها پیشی گرفت و به رهبر این بخش تبدیل شد. این به این دلیل است که استیو جابز هیچ راه میانبری نگرفت و اصرار داشت که مراحل طراحی مفهومی را طی کند. این شرکت تلاش زیادی کرد تا بفهمد مردم در یک پخش کننده موسیقی دیجیتال چه می خواهند و آن را در طراحی بگنجانند.

در فرآیند طراحی مفهومی، طرح‌های محصول زیادی توسعه می‌یابد. سپس اینها با مشخصات مورد نیاز مقایسه می شوند. همچنین بررسی می‌شود که کدام طرح‌ها می‌توانند مشکلی را که محصول سعی در حل آن دارد را به طور کامل‌تر حل کند. هر طرح به سطوح مختلفی از عملکرد برای الزامات محصول دست خواهد یافت. انتخاب نهایی پس از تجزیه و تحلیل محصول مورد نیاز برای جذب مشتری انجام می شود. موفقیت بیشتر محصولات در این مرحله مشخص می شود. به همین دلیل است که به عنوان یک جزء مهم آموزش داده می شود مدیریت محصول را یاد بگیرید،

همچنین بخوانید: مدیریت محصول: راهنمای مبتدیان

MVP، MMP و MDP

یک محصول از یک ایده متولد می شود. سفر پر از چالش است. دو مورد از مهمترین چالش ها، امور مالی و پذیرش کاربر است. به همین دلیل است که بسیاری از شرکت‌ها قبل از اینکه محصول کامل را انتخاب کنند، MVP ایجاد کنند. MVP مخفف Minimum Viable Product است و شامل تمام ویژگی‌های لازم برای رفع نیازهای مشتری می‌شود. اما تمام ویژگی هایی که شرکت پیشنهاد می کند را نخواهد داشت. این به شرکت ها کمک می کند تا بفهمند که آیا محصول مناسبی را برای مخاطبان هدف خود ایجاد کرده اند یا خیر. مدیریت محصول را یاد بگیرید این دوره به طور مفصل در مورد MVP آموزش می دهد.

مرحله مهم دیگر محصول MMP است. مخفف Minimum Marketable Product می باشد. این یک پله بالاتر از MVP است و همه ویژگی ها را دارد. محصول تمام نیازهای مشتری شما را برآورده می کند و برای بازاریابی انبوه آماده است. MMP همچنین ارزش کمی برای کسب و کار فراهم می کند. اما این ممکن است برای هیجان زده کردن مشتریان برای امتحان کردن محصول کافی نباشد. فاکتور WOW برای استفاده کاربران جدید مورد نیاز است. این محصول در MDP یا Minimum Delightful Product گنجانده شده است.

توسعه محصول

توسعه محصول شامل تمام مراحل از تولید یک ایده تا تجاری سازی آن است. یک محصول با درک نیازهای مشتری شروع می شود. مدیر محصول مهمترین فرد در این فرآیند است. این متخصصان باید نیازهای مشتری و همچنین توانایی های شرکت در تولید کالا را تجزیه و تحلیل کنند. گام بعدی این است که محصول را به عنوان مرتبط با مشکلی که حل می کند تعریف کنید. در این مرحله، تیم استراتژی های بازاریابی و تجاری محصول را نهایی می کند. که در مدیریت محصول را یاد بگیرید البته، مدیران محصول مشتاق می توانند در مورد توسعه محصول بیاموزند.

در مرحله نمونه سازی توسعه محصول، طراحی نهایی می شود و حداقل محصول قابل دوام ایجاد می شود. تحلیل امکان سنجی نیز در این مرحله انجام می شود و جدول زمانی دقیق برای کارهای مختلف نهایی می شود. تیم مدیریت محصول همچنین خطراتی را که ممکن است تولید کالا را به تاخیر بیندازد تجزیه و تحلیل می کند. سپس یک طرح اولیه بر اساس MVP ساخته می شود. فروشندگان نهایی می شوند و بازخورد از ذینفعان جمع آوری می شود. PM محصول را قبل از اینکه برای عرضه تجاری در بازار آماده شود، آزمایش های مختلفی انجام می دهد.

شما می توانید در دوره آموزشی Advanced Executive Executive Certificate in Management Product که توسط ما به صورت آنلاین برگزار می شود، درباره توسعه محصول اطلاعات بیشتری کسب کنید. بازدید از پورتال ما، جزئیات و برنامه درسی دوره را بیشتر روشن می کند.

استراتژی محصول

مدیریت محصول را یاد بگیرید این دوره به شما یاد می دهد که استراتژی محصول برای موفقیت محصول بسیار مهم است. این طرحی است از آنچه یک سازمان انتظار دارد از محصول به دست آورد و چگونه انجام خواهد شد. استراتژی های محصول همچنین شخصیت های مشتری و اینکه چگونه از آنها سود می برند را مشخص می کند. برنامه کامل برای طول عمر محصول نیز در استراتژی تعریف شده است. این محصول به سازندگان کمک می کند تا بفهمند که چگونه به شرکت برای دستیابی به هدف کلی تجاری خود کمک می کند. همچنین شفافیت را برای تیم بازاریابی فراهم می کند.

پس از تایید ایده محصول، زمان آن فرا رسیده است که تیم اقدام کند. استراتژی محصول به تهیه بهتر نقشه راه کمک خواهد کرد. این به درک اینکه کدام وظایف باید بر اساس اولویت انجام شوند کمک می کند. بدون آن، بسیاری از شرکت ها متوجه شده اند که زمان و سایر منابع ارزشمند را تلف می کنند. اغلب اوقات، عرضه محصول طبق برنامه پیش نمی رود. ممکن است تغییرات زیادی وجود داشته باشد که مدیران محصول بتوانند اولویت های خود را بر اساس آن تغییر دهند. مدیریت محصول را یاد بگیرید دوره ها آموزش می دهند که داشتن استراتژی محصول به تصمیم گیری هوشمندانه در مورد تنظیم برنامه ها کمک می کند.

همچنین بخوانید: چارچوب مدیریت محصول که هر PM باید بداند

سقف قیمت

هدف اصلی هر موسسه کسب سود است که از قیمت محصول حاصل می شود. هنگام تعیین قیمت محصول باید هزینه های مختلفی مانند حقوق، هزینه های بازاریابی، هزینه مواد اولیه و غیره را در نظر گرفت. شرکت ها همچنین باید تصمیم بگیرند که آیا سیاست آنها حداکثر کردن سود است یا افزایش فروش. تعیین قیمت بالاتر ممکن است فروش را کاهش دهد اما کیفیت بالاتر محصول را نشان می دهد. داشتن قیمت مقرون به صرفه می تواند منجر به افزایش سهم بازار برای کالا شود. قیمت گذاری موضوع مهمی است که در همه آموزش داده می شود مدیریت محصول را یاد بگیرید سرفصل دروس.

تقاضای بازار برای چنین محصولی همچنین تعیین می کند که شرکت چه قیمتی را می تواند تعیین کند. اگر محصول تقاضای خوبی داشته باشد، امکان تعیین قیمت بالاتر وجود دارد. اما اگر محصولات مشابه زیادی در بازار وجود دارد، سازمان باید قیمتی را تعیین کند که به ورود به بازار کمک می کند. رقابت عامل دیگری در تعیین قیمت است. مدیریت محصول را یاد بگیرید دوره ها آموزش می دهند که بسیاری از شرکت ها قیمت ها را بر اساس رقابت در بازار تعیین می کنند.

نام تجاری

برندسازی فرآیند ایجاد ویژگی های قابل شناسایی در یک محصول است که به مصرف کنندگان کمک می کند تا خود را با شرکت شما مرتبط کنند. این به مشتریان کمک می کند تا محصول شما را تشخیص دهند و به شما برتری نسبت به رقبای خود می دهد. این به خریدار این امکان را می دهد که بدون هیچ تردیدی محصولات شما را انتخاب کند. برندسازی شامل نام برند، لوگو، شعار، طرح و پیام است. همه اینها باید منحصر به فرد و مشترک برای همه محصولات تحت برند باشد. همچنین به تجربه ای اشاره دارد که مشتری هنگام تعامل با محصولات یا شرکت شما احساس می کند. در مورد آن به تفصیل یاد خواهد گرفت مدیریت محصول را یاد بگیرید سرفصل دروس.

داشتن یک نام تجاری قوی باعث می شود که مشتریان محصول شما را به دیگران با تصویر برند کمتر قدرتمندتر انتخاب کنند. مردم همیشه به دنبال محصولاتی هستند که بتوانند به راحتی شناسایی کنند. برندسازی به معرفی محصولات شما به مردم کمک می کند. پیام برند، چشم انداز و ماموریت شرکت را بیان می کند. شناخت بصری محصول به مشتریان کمک می کند تا به راحتی با شرکت ارتباط برقرار کنند. مصرف‌کننده امروزی می‌خواهد بتواند با برند خود هویت پیدا کند. برندسازی قوی به این امر کمک می کند و وفاداری دائمی را تضمین می کند.

تجزیه و تحلیل

مدیریت محصول را یاد بگیرید این دوره به شما می آموزد که امروزه داده ها یکی از مهم ترین ابزارهای کسب و کار هستند. یک شرکت مبتنی بر داده بیشتر احتمال دارد که تصمیمات درستی بگیرد. در چنین شرکتی جایی برای حدس زدن یا شهود وجود ندارد. امروزه مدیران محصول موفق از داده ها برای تصمیم گیری هوشمندانه استفاده می کنند. وقتی چنین نخست‌وزیری ایده‌ای برای ویژگی محصول ارائه می‌کنند، معمول نیست که آن را پیش ببرند و آن را به رهبری ارائه کنند. آنها داده های موجود را بررسی می کنند تا ثابت کنند که ایده هایشان در مسیر درستی است.

داده های کاربر مهمترین اطلاعاتی است که مدیران محصول ابتدا باید جمع آوری و تجزیه و تحلیل کنند. تا زمانی که مصرف کننده را به خوبی نشناسید، تولید محصول مناسب غیرممکن است. داده های محصول جنبه مهم بعدی است. این مهم است که بدانیم کدام ویژگی یک کالا مشتری را به سمت خرید محصول سوق می دهد. دانش بازار به همان اندازه مهم است. همه بازارها یکسان رفتار نمی کنند. این به عوامل زیادی از جمله رقابت در خارج بستگی دارد. فرد تجزیه و تحلیل را با جزئیات به صورت آنلاین خواهد آموخت مدیریت محصول را یاد بگیرید سرفصل دروس.

برای یک مدیر محصول مشتاق، آگاهی از تمام موضوعات فوق مهم است. علاوه بر این، شما باید نقش خود را در ایجاد و توسعه یک محصول نیز بدانید. دوره آموزشی Advanced Executive Certificate در مدیریت محصول، هر آنچه را که باید در مورد مسئولیت ها و چالش های خود به عنوان نخست وزیر بدانید، به شما آموزش می دهد. از وب سایت ما دیدن کنید و از آنچه در دوره یاد خواهید گرفت مطلع شوید.

پایان

با سخت‌تر شدن رقابت، مؤسسات بیشتری به اهمیت داشتن یک مدیر محصول برای هر محصول پی می‌برند. سازمان ها اگر می خواهند مشتری جذب کنند باید محصولات منحصر به فردی ارائه دهند. این تنها توسط نخست وزیری امکان پذیر است که خوب کار کرده باشد مدیریت محصول را یاد بگیرید سرفصل دروس. گذراندن چنین دوره‌ای یکی از بهترین راه‌ها برای برتری نسبت به دیگران و جذاب‌تر کردن خود برای کارفرمایان است.

اطلاعات بیشتر:

دلایل تنوع محصول چیست؟ دلیل و علت

ماتریس فرآیند محصول چیست؟

برنامه ریزی محصول چیست و چگونه انجام می شود؟

راهنمای ایجاد یک استراتژی محصول عالی

7 مرحله پویا از فرآیند توسعه محصول عصر جدید