منو سایت

11 مهارت ضروری برای پرسنل مدیریت افراد

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ


رشد و توسعه. هیچ سازمانی بدون مشارکت فعال و فداکاری آنها نمی تواند پیشرفت کند. بنابراین بخش منابع انسانی از ارزش بالایی برخوردار است و در بسیاری از شرکت های مدرن، رئیس این واحد فضایی را با مدیران ارشد به اشتراک می گذارد. بخش منابع انسانی باید دارای مهارت های مدیریتی متنوعی باشد تا بتواند با چالش های پیش رو در اجرای کار خود مقابله کند.

قبل از اینکه ببینیم این مدیران باید چه مهارت هایی داشته باشند، باید بدانیم چرا به آنها نیاز دارند. تنها زمانی که چالش‌های پیش روی آنها را بدانیم، می‌توانیم نیاز به مهارت‌های مختلف را درک کنیم. با پیوستن به مدرک تحصیلات تکمیلی ما در مدیریت منابع انسانی، می توانید اطلاعات بیشتری در مورد مشاغل افسر بخش منابع انسانی کسب کنید. با مراجعه به وب سایت ما با جزئیات دوره آشنا خواهید شد.

چالش های پیش روی بخش منابع انسانی

درگیر کردن نیروی کار

یکی از سخت ترین مشاغل پرسنل منابع انسانی، جذب کارگران است. در حالی که این متخصصان درست قبل از شیوع بیماری همه گیر به شدت در مورد آن بحث می کردند، آنها باید به دنبال استراتژی های جدید در هنگام شیوع بیماری بودند. متخصصان مدیریت انسانی باید مهارت‌های مدیریتی جدیدی را به دست می‌آوردند تا کارکنان را حتی در حین کار از خانه خود درگیر نگه دارند. ارتباط عمدی و عمدی با هدف نشان دادن نقش کارکنان در پیشرفت شرکت کمک زیادی به مشارکت دادن کارکنان می کند.

پیدا کردن افراد مناسب

همانطور که شرکت های جدید مغازه های خود را در داخل و خارج از کشور باز می کنند، کارکنان فرصت های بیشتری پیدا می کنند. در این مقطع زمانی، جذب استعدادهای خوب به شرکت برای بخش منابع انسانی آسان نیست. تصویری که برای کارکنان سازمان دوستانه باشد می تواند به جذب نامزدهای با استعداد کمک کند. یکی دیگر از جنبه های مهمی که مدیریت باید در نظر بگیرد، داشتن ارزش های قوی و پایبندی به آنهاست. بسیاری قبل از شرکت در مصاحبه به سیاست های شرکت در جنبه های مختلف نگاه می کنند. مدیران منابع انسانی باید دارای مهارت های مدیریتی لازم برای جذب کارکنان بالقوه و ترغیب آنها برای پیوستن به شرکت باشند.

11 مهارت ضروری برای پرسنل مدیریت افراد

مدیریت روابط در محل کار

یک رابطه سالم بین کارکنان به بهره وری بهتر کمک می کند. وقتی آنها یکدیگر را درک می کنند و با یکدیگر همکاری می کنند، کار بیشتری انجام می شود و این به پیشرفت سریعتر شرکت کمک می کند. اما حفظ چنین رابطه صمیمانه ای با وجود افراد با زمینه های مختلف اجتماعی و تحصیلی آسان نیست. این امر به ویژه در مورد مدل کاری ترکیبی که پس از همه‌گیری اجرا شد، صادق است. مدیران منابع انسانی باید برای ایجاد روابط سالم بین کارکنان و تضمین یک محیط کاری خوب تلاش کنند. در اینجا دوباره، مهارت های مدیریت افراد متخصص وجود دارد که به بخش منابع انسانی کمک می کند تا روابط کاری خوبی ایجاد کند.

آموزش و توسعه

کارمندان می خواهند در حرفه خود سریعتر پیشرفت کنند. اما آنها ممکن است توانایی های لازم را برای به عهده گرفتن مسئولیت های بالاتر نداشته باشند. این وظیفه بخش منابع انسانی است که اطمینان حاصل کند که به آنها آموزش های منظم داده می شود تا مهارت های خود را افزایش دهند. هرچه فناوری سریعتر پیشرفت کند، سریعتر می توان با آن همگام شد. کارمندان باید خود را به آخرین مهارت های فنی در محیط کار در حال تغییر مجهز کنند. چالش دیگری که تیم مدیریت نیروی کار با آن مواجه است، آموزش مهارت های نرم به کارگران است. مهارت های مدیریت افراد خوب به طراحی بهترین برنامه آموزشی کمک می کند. چنین ویژگی های قابل انتقال برای توسعه رهبری ضروری است.

حفظ کارکنان

امروزه حفظ کارکنان موضوع مهمی است. بسیاری از شرکت ها نرخ فرسایش بالایی را مشاهده می کنند. این نه تنها هزینه آنها را افزایش می دهد. همچنین پیشرفت شرکت را کند می کند. زمان می برد تا نیروهای جدید مستقر شوند و پتانسیل کامل خود را به اشتراک بگذارند. همچنین زمان می برد تا آنها به محیط جدید و شرکای خود عادت کنند. همه اینها رشد شرکت ها را با سرعت خود دشوار می کند. پرسنل منابع انسانی باید مهارت های مدیریت افراد مانند ارتباط خوب را برای تعامل با کارکنان و کشف دلیل ترک شرکت توسعه دهند.

ایجاد تنوع در محیط کار

دستیابی به تنوع، برابری و شمول در دفتر امروز بسیار مهم است. بسیاری از جوانان می خواهند برای سازمان هایی کار کنند که به تنوع اهمیت می دهند و به همه احساس تعلق می دهند. فقط چنین شرکت هایی می توانند بهترین افراد را در هنگام ایجاد مشاغل جدید جذب کنند. اما این چیزی نیست که به راحتی به دست آید. این شرکت کارمندان زیادی دارد که نمی توانند از چنین محیط متنوعی حمایت کنند. احتمال تبعیض علیه گروه های خاصی از مردم وجود دارد. بخش منابع انسانی باید مهارت های مدیریت افراد جدیدی را به دست آورد تا کارکنان موجود را متقاعد کند و اطمینان حاصل کند که وضعیت DEI به دست می آید.

تغییر را بپذیر

در دنیایی که فناوری به سرعت در حال پیشرفت است، تغییر اجتناب ناپذیر است. این بیماری همه گیر، مدت ها قبل از اینکه شرکت ها آماده شوند، تغییرات زیادی را ایجاد کرد. کار از راه دور به کارمندان آزادی زیادی داده است که حتی زمانی که به دفتر باز می گردند انتظار دارند. این مهم است که به کارکنان خود در بازار کار که مملو از افراد ماهر نیستند گوش دهید. شرکت ها باید تغییراتی را در سیاست های منابع انسانی خود ایجاد کنند که آنها را با کارگران دوستانه تر کند. مدیران منابع انسانی باید مهارت های مدیریتی لازم را برای کمک به ایجاد تغییر بدون ایجاد اختلال زیاد در کار بیاموزند.

بهبود رفاه کارکنان

همه‌گیری نه تنها در محیط‌های کاری تغییرات زیادی را به همراه داشته است. همچنین مشکلات سلامتی بسیار بیشتری نسبت به قبل ایجاد کرده است. اینها هم بیماری های جسمی و هم روانی هستند. کارفرمایان باید به این موارد توجه داشته باشند و اطمینان حاصل کنند که از سلامت و رفاه کارکنان مراقبت می شود. این فقط نیاز به تغییرات در مزایای پزشکی نیست. شرکت ها همچنین باید شرایط کاری بهتری را برای اطمینان از عدم استرس کارکنان فراهم کنند. ساعات کاری منعطف و مرخصی با حقوق بیشتر باید اتفاق بیفتد. ایجاد چنین تغییری مستلزم آن است که کارکنان منابع انسانی مهارت های مدیریتی بیشتری را کسب کنند.

موارد فوق چالش‌های رایج مدرنی هستند که مدیران منابع انسانی هنگام تلاش برای اجرای موفقیت‌آمیز کار خود با آن‌ها مواجه هستند. بخشی از برنامه گواهینامه تحصیلات تکمیلی ما در مدیریت منابع انسانی می تواند به شما یاد دهد که چگونه با این چالش ها کنار بیایید. وب سایت ما اطلاعات بیشتری در مورد این دوره و چگونگی کمک به موفقیت شما در کار به شما می دهد.

11 مهارت برتر مورد نیاز برای پرسنل منابع انسانی برای موفقیت

  1. استخدام و استخدام

این احتمالاً یکی از مهمترین مهارت های مدیریتی است که هر متخصص منابع انسانی باید داشته باشد. پست های خالی جدید مدام در شرکت ها ایجاد می شود و آنها باید افراد مناسب را در این جایگاه ها استخدام کنند. فقط خواندن رزومه یا نگاهی به صلاحیت های داوطلبان کافی نیست. یک متخصص منابع انسانی خوب می داند که چگونه رزومه ها را تجزیه و تحلیل کند و رزومه ای را پیدا کند که برای شرکت مناسب تر است. حتی در طول مصاحبه، مدیران باید بتوانند ببینند که کارمندان بالقوه چه چیزی صحبت می کنند. آنها باید نیات و آرزوهای فرد را بدانند.

  1. مهارت های HRIS

HRIS مخفف Human Resource Information System است. چنین برنامه های نرم افزاری به خودکارسازی عملکردهای اساسی مختلف بخش منابع انسانی کمک می کند. انواع مختلفی از این بسته ها وجود دارد و یک مدیر حرفه ای خوب باید مناسب ترین آنها را برای شرکت انتخاب کند. این برنامه ها به صرفه جویی در زمان کمک می کنند و می توانید از آنها برای یافتن راه حل های نوآورانه برای مشکلات بزرگ استفاده کنید. آشنایی با چنین راهکارهایی برای کارفرمایان بسیار ارزشمند است. همچنین باید بدانید که چگونه روی نرم افزار حقوق و غیاب کار کند. اینها مهارت‌های مدیریتی مفیدی هستند که به آسان‌تر کردن کار شما کمک می‌کنند.

  1. مهارت های تحلیلی

مشکلات همچنان در هر شرکتی به وجود می آیند، که برای بخش مدیریت نیروی کار نیز صادق است. مدیران منابع انسانی باید بتوانند مشکلات را تفسیر کرده و بهترین راه حل را برای آنها بیابند. تجزیه و تحلیل داده های موجود به دستیابی به راه حل های منحصر به فرد کمک می کند. برای این کار باید مهارت های لازم برای جمع آوری داده های مورد نیاز را داشته باشید. برای شما ضروری است که با مهارت های تجزیه و تحلیل داده ها که به تفسیر داده های موجود و ارائه راه حل ها کمک می کند، آشنا باشید. مدل سازی ریاضی یکی از دیگر مهارت های مدیریت افراد است که هر متخصص منابع انسانی باید داشته باشد.

11 مهارت ضروری برای پرسنل مدیریت افراد

  1. کار گروهی

کار تیمی در تمام بخش های یک شرکت ضروری است. اما در بخش منابع انسانی ضروری‌تر است زیرا آنها باید با تیم‌های خود و سایر واحدهای تجاری کار کنند. کار تیمی یک مهارت ضروری است که پرسنل منابع انسانی اگر می خواهند در کار خود موفق باشند باید آن را توسعه دهند. کار دوستانه با دیگران به انجام کارها و جمع آوری اطلاعات کمک می کند. شرکت در ورزش های تیمی مختلف مانند فوتبال، کریکت و غیره به توسعه این توانایی ضروری کمک می کند. این یکی از مهارت های مهم مدیریت افراد است که به مدیریت و هدایت تیم های متنوع در شرکت کمک می کند.

  1. مهارت های مشاوره

به عنوان یک افسر منابع انسانی، شما ملزم به مشاوره و راهنمایی کارگران در یک کارخانه در مورد مسائل مختلف خواهید بود. افراد از همه بخش‌ها برای پیشنهاداتی در مورد مشکلات کاری و شخصی با مدیران نیروی کار تماس می‌گیرند. گوش دادن فعالانه به آنها و کمک به آنها با دادن توصیه های صحیح به شما کمک می کند تا برای همه افراد شرکت ارزش بالایی داشته باشید. توسعه مهارت گوش دادن به افراد، آغازی برای کسب مهارت های مربیگری است. این یکی از مهارت های مدیریت افراد است که بسیار مورد تقاضای کارفرمایان است.

  1. مهارت های مربیگری

به غیر از اجرای برنامه های آموزشی برای کارکنان، افسران منابع انسانی وظیفه آموزش آنها را در زمینه های مختلف نیز بر عهده دارند. وظیفه این متخصصین آموزش نحوه حفظ روابط صمیمانه در محل کار است. آنها همچنین باید آنها را در مورد فراگیری آموزش دهند. کارمندان باید بیاموزند که چگونه برای نظر همه بخش‌های کارگران ارزش قائل شوند. افسران منابع انسانی همچنین باید به کارکنان در مورد نیاز به فراگیر بودن و عدم تبعیض علیه گروه خاصی از مردم بگویند. این یکی از مهارت های مهم مدیریت افراد است که به مدیران منابع انسانی کمک می کند تا برای دیگران ارزشمند بمانند.

  1. ارزیابی عملکرد

به طور منظم نیاز به ارزیابی و پاداش کارکنان یک شرکت وجود دارد. بدون آن هیچ کس برای مدت طولانی در شرکت نخواهد بود. همه متخصصان منابع انسانی باید مهارت توسعه روش های ارزیابی برای تیم های مختلف را داشته باشند. آنها همچنین باید بدانند که چگونه از این روش ها برای تجزیه و تحلیل عملکرد تک تک کارکنان استفاده کنند. تنها با ارزیابی مناسب می توان به کارگران پاداش داد و تنها این کار آنها را در سازمان حفظ می کند. این یکی از مهارت های مدیریت افراد است که به حفظ کارکنان کمک می کند.

  1. درک فرهنگ های مختلف

این یکی از مهارت های مهم مدیریت افراد است که مدیران منابع انسانی شاغل در شرکت های بزرگ باید از آن برخوردار باشند. چنین شرکت هایی کارمندانی از طبقات مختلف دارند. هند فرهنگ های متنوعی دارد و همه این افراد در یک شرکت کار می کنند. این بخش منابع انسانی است که باید محیط کاری آرام را تضمین کند. این امر مستلزم شناخت خوب فرهنگ های مختلف و این تخصص هاست.

  1. مهارت های گزارش دهی

گزارش بخشی از هر بخش منابع انسانی است. اینها باید گزارش های مختلفی را تهیه کنند که برای روسای بخش، کارمندان و مدیریت عالی ارسال می شود. این متخصصان باید بتوانند گزارش های دقیقی ایجاد کنند که به تصمیم گیری های مهم کمک کند. همچنین باید بتوانند گزارش های ارسال شده از سوی ادارات مختلف را بخوانند و نسبت به آن اقدام لازم را انجام دهند. آشنایی با HRIS به شما کمک می کند تا بر این مهارت مهم مدیریت افراد مسلط شوید.

  1. رسیدگی به آسیب های ناشی از کار

صدمات ممکن است در محل کار اتفاق بیفتد. این موارد ممکن است بیشتر در جایی که ماشین‌های بزرگ یا مواد خطرناک وجود دارد رخ دهد. یکی از مهارت‌های مهم مدیریت افراد، دانستن نحوه برخورد با چنین موقعیت‌هایی و حصول اطمینان از درمان سریع کارمند است. علاوه بر این، شما باید از بیمه نامه و بیمه نامه هایی که شرکت ها باید رعایت کنند نیز آگاه باشید.

  1. مدیریت زمان

از آنجایی که متخصصان منابع انسانی چندین کار را در هر زمان انجام می دهند، داشتن مهارت های عالی مدیریت زمان ضروری است. این به شما کمک می کند تا تمام کارهای خود را انجام دهید و همچنین زمان داشته باشید تا ببینید چه پیشرفت هایی می تواند در شرکت با توجه به مدیریت منابع انسانی ایجاد شود.

نتیجه

حضور در بخش منابع انسانی مستلزم این است که مسئولیت های مختلفی را بر عهده بگیرید. این به این معنی است که شما باید مهارت های مدیریت افراد مختلفی را داشته باشید که به شما در تکمیل موفقیت آمیز کار کمک می کند. قبل از اینکه مدیریت منابع انسانی را به عنوان شغلی انتخاب کنید، بهتر است در دوره کارشناسی ارشد ما در رشته مدیریت منابع انسانی ثبت نام کنید. این یک راه عالی برای تجهیز خود به مهارت های ضروری مورد نیاز برای کار است. برای اطلاع از جزئیات دوره به وب سایت ما مراجعه کنید.